Національно-патріотичне виховання


Похожее изображение


Патріотичне виховання – це сфера духовного життя,
яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне,
що любить і ненавидить людина, яка формується.
В.О. Сухомлинський
   
         Актуальність національно – патріотичного виховання особистості в сучасному українському суспільстві чималою мірою зумовлено потребою державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості, що мають забезпечити усі громадянам рівні стартові можливості для розвитку та застосування їхніх потенційних здібностей, досягнення суб’єктивно привабливих і водночас соціально важливих цілей як умов реалізації найголовнішої соціально – психологічної потреби особистості  – потреби до самовизначення та самоствердження.
         Німецький мислитель Вільгем Гумбольдт зауважив: «Обставини, за яких протікає життя, впливають на людину більше, ніж виховання».
         Революція Гідності, жертовний подвиг Героїв Небесної Сотні, події, які нині переживає український народ, ще раз засвідчують, що проголошена 1991 року незалежність потребує постійного захисту, забезпечення громадянського, національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання молоді. Війна на Сході країни продемонструвала готовність молодого покоління відстоювати національну цілісність, українську державність, орієнтацію на цінності світової цивілізації, бажання долучитися до сім’ї народів, які будують спільний європейський дім.
          Національно – патріотичне виховання – це вимога часу, тому його розвиток і вдосконалення є актуальним завданням для всіх учасників виховного простору школи. Навчальний заклад як осередок національно- патріотичного виховання має сприяти розвитку демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико- правових  знань, гідності та відповідальності учнівської молоді, усвідомленню та визнанню ними демократичних принципів життя та пріоритетів прав людини.

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
Виховання, як важливе явище суспільного життя, здавна стало провідною функцією людського суспільства. Включившись до процесу відродження національної системи виховання, головною метою є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його соціального досвіду, його національної ментальності, своєрідності, світобачення і на цій основі – формування особистих рис громадянина України: духовності, моральна, правова, трудова, екологічна, художньо – естетична та релігійна культура, розвиток індивідуальних здібностей і талантів учня. Сьогодні виховання громадянина – патріота – цілеспрямований, систематичний, регульований процес, мета якого – утвердження свідомості нації, народу, етнічної культури, мовної єдності, кращих рис характеру громадянина України.
    В основі виховного процесу школи лежить система виховних відносин, що забезпечує взаємодію педагогів, батьків та учнів згідно з суспільно заданими цілями виховання – розквіт духовної сутності людини, яка має стати висококваліфікованим спеціалістом, займати чіткі національні, загальногосподарські позиції, бути активною у громадському житті, відповідальною за моральне становлення себе як особистості. Реалізуючи концепцію освіти, як процес розвитку творчої особистості, педагогічний колектив постійно веде пошук нових педагогічних технологій, що сприяють формуванню середовища, яке розвиває, навчає та виховує. Анкетування, соціологічні опитування, індивідуальні бесіди дають змогу вивчати рівень вихованності, потреб, інтересів кожного учня.
       Пріоритетним напрямком організаційно-педагогічної діяльності є індивідуальний підхід у вихованні особистості учнів, стимулювання їхніх внутрішніх сил до саморозвитку і самовиховання, що знайшло своє відображення в планах організаційно-виховної роботи всіх структурних підрозділів школи. Значна увага педагогічним колективом приділяється виконанню Національної програми патріотичного виховання молоді, розвитку життєво-активної позиції громадянина України. Головне завдання виховної діяльності - створення умов для активної життєвої позиції учнів, громадянського самовираження і самореалізації, максимального задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному і моральному розвитку.
Напрями роботи навчального закладу з патріотичного виховання учнів
ü  формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
ü  виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
ü  формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України.
ü  збереження і продовження українських культурно-історичних традицій;
ü  виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
ü  формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
ü  формування соціальної активності;
ü  виховання правової культури особистості;
ü  формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
ü  формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
ü сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
ü  виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.

Організаційно-методична діяльність з національно-патріотичного виховання учнів
1.Розробка заходів щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання учнів у школі.

2.Розгляд стану реалізації заходів національно-патріотичного виховання учнів на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові.

3.Забезпечення використання державної символіки України під час проведення масових заходів.

4.Забезпечення висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладом, в засобах масової інформації.


Заходи національно-патріотичної спрямованості

1. АКЦІЇ ПАМ’ЯТІ (УРОЧИСТІ ЛІНІЙКИ, ПОКЛАДАННЯ КВІТІВ, ВШАНУВАННЯ ВЕТЕРАНІВ, УРОКИ МУЖНОСТІ, УРОЧИСТІ ВЕЧОРИ, ЗУСТРІЧІ)
    до Дня Перемоги ("Пам'ять", "Ветеран живе поруч", "Наша турбота пам'ятним місцям")
    до Дня захисника України;
    до Дня Чорнобильської трагедії ("Дзвони Чорнобиля")
    до Дня пам’яті жертв політичних репресій;
    до Дня партизанської слави;
    до Дня пам’яті жертв голодомору ("Запали свічку")
    до Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні

2. ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ
    «Незгасна пам’ять»
    «Школа - наш рідний дім»
    «Ми любимо Україну»

3. ШЕВЧЕНКІВСЬКІ ЛІТЕРАТУРНІ СВЯТА
    конкурс презентацій "Мій Шевченко"
    конкурс читців поезії Т. Шевченка
    випуск буклетів, брошур, газет по творчості Кобзаря
    літературно-мистецькі вечори, зустрічі, поетичні кав'ярні, присвячені творчості  Т. Г. Шевченка.

4. ВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
    допомога воїнам у зоні бойових дій,
    упорядкування братської могили загиблих односельчан у роки Другої Світової війни
    відвідування воїнів із зони АТО;
    відвідування дітей з фізичними вадами;

5. ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДАТ УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРНО-МИСТЕЦЬКОГО ЖИТТЯ
    декада української мови та літератури;
    цикл заходів, присвячених відзначенню Міжнародного дня рідної мови;
    свято врожаю
    виховні години до річниць видатних діячів історії та культури

6. ШКІЛЬНІ ВИСТАВКИ ОБРАЗОТВОРЧОГО ТА ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА
    «Моя барвиста Україна»
    «Таланти нашої родини»
    «Моя сім’я- моя фортеця»
    «Знай і люби свій край»

7. ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ ТА СВЯТА
    Всеукраїнський суботник
    День Землі
    День зустрічі птахів
    екскурсії та походи місцями бойової слави.


Нормативно-правова база 
національно-патріотичного виховання
Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
Про посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки
Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2020 роки
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
Концепція національно-патріотичного виховання молоді
Конституція України ст.20 "Про державні символи України"
Закон України від 09.04.2015 №315-VIII"Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років"
Закон України від 06.03.2003 №602-ІV "Про Державний Гімн України"
Указ Президента України від 13.11.2014 №872/2014 "Про День Гідності та Свободи"
Постанова Верховної Ради України від 12.05.2015 №373-VIIІ "Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді"
Постанова Верховної Ради України від 19.02.1992 №2173-ХІІ "Про Державний герб України"
Постанова Верховної Ради України від 28.01.1992 №2067-ХІІ "Про Державний прапор України"
Наказ МОН України від 08.04.2016 № 405 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року»
Наказ МОНУ від 16.07.2015 №768 "Про національно-патріотичне виховання в системі освіти"
Наказ МОНУ від 03.03.2016 №214 "Про затвердження Плану заходів МОН з виконання Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року"
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.06.2012 №687 "Про затвердження Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру "Сокіл" ("Джура")"
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243 "Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України"
Наказ МОНУ від 07.09.2000 №439 "Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України"
Лист МОНУ від 28.04.2016 №1/9-212"Про відзначення Дня пам’яті та примирення"
Лист МОНУ від 05.02.2016 №1/9-66"Щодо вшанування подвигу участників Революції гідності й увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні"
Лист МОНУ від 17.11.2015 №1/9-549"Щодо заходів до Дня пам’яті жертв голодоморів"
Лист МОНУ від 24.06.2015 №1/9-302"Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти"
Лист МОНУ від 14.11.2014 №1/9-593 "Про заходи у зв’язку з Днем пам’яті жертв Голодоморів"
Лист Міністерства освіти і науки України від 27.07.2017 р. № 1/9-413 "Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році"
Методичні рекомендації щодо організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів
Методичні рекомендації щодо посилення громадянсько-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
Матеріали для проведення Першого уроку в 2017/2018 навчальному році


День Пам’яті та Примирення



Вахта Пам’яті


Зустрічі з ветеранами




Допомога воїнам АТО


День МИРУ





Посвята в козачата



День пам’яті жертв Голодоморів



День Соборності України




Писанка – душа  українського народу


День пам’яті Героїв Небесної Сотні



Музейна кімната




Кімната народознавства




Національно-патріотичні куточки в класних кімнатах










Немає коментарів:

Дописати коментар